Deze regeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht met kantoor. De regeling is openbaar gemaakt door plaatsing op de website. Ook in de algemene voorwaarden wordt gewezen op het bestaan van deze klachtenregeling.
Het moet natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen worden. Maar we zijn allemaal mensen. Dus mocht het zo zijn dat u niet tevreden bent, laat het dan alsjeblieft metéén weten. Mogelijk kunnen we misverstanden of ruis samen snel uit de wereld helpen. Voor als dat niet lukt geldt het volgende.
Doel van de klachtenprocedure is om eventuele ontevredenheid in een zo vroeg mogelijk stadium te signaleren en te bespreken. Verder willen we proberen zo mogelijk in onderling overleg en samen tot een oplossing te komen alsook een helder beeld te krijgen van hoe de advocatuurlijke dienstverlening wordt ervaren zodat deze verder kan worden verbeterd.
Als samen oplossen niet lukt dan kan het melden van een klacht mondeling maar ook schriftelijk bij info@rietjeobers.nl. Als u er liever mailt of praat met een ander dan kan dat met externe klachtenfunctionaris advocaat Twan van Strien: kantoor@advocaatvanstrien.nl (tel 0412-310905)
Als ons overleg niet tot een oplossing heeft geleid, dan is de formele procedure als volgt: Twan van Strien (kantoor@advocaatvanstrien.nl tel 0412-310905) zal uw klacht in een gesprek met u inventariseren en vervolgens aan mij voorleggen in het kader van hoor en wederhoor. Daarna krijgt u van hem een (schriftelijke) reactie. Indien nodig of indien u daarna daaraan nog behoefte heeft, kan een afspraak met hem volgen.
De klachtenfunctionaris zorgt ervoor dat u ‘gehoord’ wordt in uw klachten en dat uw klacht op een goede manier wordt behandeld. Afhankelijk van de vraag waar de klacht precies over gaat kan in overleg, een derde advocaat worden aangewezen als dat nodig is op het punt van specifieke (bijvoorbeeld bestuursrechtelijke) deskundigheid.
De klacht wordt zoveel mogelijk binnen vier weken na ontvangst afgehandeld en de klager wordt schriftelijk op de hoogte gesteld waar het gaat om de gegrondheid van de klacht vergezeld van eventuele aanbevelingen. Mocht de termijn van vier weken niet worden gehaald dan wordt u daarover ingelicht.
De klachtenfunctionaris neemt bij klachtbehandeling geheimhouding in acht. De klager is voor behandeling van de klacht geen vergoeding verschuldigd. De Klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor tijdige afhandeling van de klacht en houdt contact met zowel klager als dienstverleners en houdt een klachtdossier bij.
Wanneer de klacht in uw optiek niet tot tevredenheid via bovenstaande regeling is afgehandeld, dan kunt u zich wenden tot de Rechtbank Oost-Brabant als de bevoegde rechter om kennis te nemen van geschillen in deze context en daarover een uitspraak te doen.